88 / 100

آیا به دنبال مقاله ای کامل و جامع در مورد اختلالات جنسی هستید؟ اختلالات جنسی شامل مشکلاتی در میل، عملکرد یا لذت جنسی است که می ‌تواند احساسات، سلامت جسمانی و روابط را تحت تأثیر قرار دهد.

اختلالات جنسی

عملکرد جنسی:

هنگامی که افراد به دلیل کمبود میل، مبارزه با برانگیختگی، درد جسمی در حین فعالیت جنسی یا ناتوانی در رسیدن به ارگاسم قادر به لذت بردن از زندگی جنسی کامل نباشند، روابط، عزت نفس و کیفیت کلی زندگی آنها ممکن است آسیب ببیند. چنین شرایطی ممکن است مزمن یا موقتی باشند، اما در هر صورت، درمان و آموزش ممکن است تا حد زیادی به کاهش ناراحتی کمک کند.

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ (ED) در اختلالات جنسی، همچنین به عنوان اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی شناخته می شود، ناتوانی در ایجاد یا حفظ نعوظ به اندازه کافی برای مقاربت جنسی یا سایر فعالیت های جنسی رضایت بخش است. از دست دادن نعوظ برای مردان طبیعی است، اما (ED) یک مشکل مزمن است و حداقل دوازده میلیون مرد آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

(ED) با بالا رفتن سن مردان شایع‌ تر می‌ شود، اما عموماً تنها زمانی باعث نگرانی فرد می ‌شود که باعث استرس یا از دست دادن اعتماد به نفس شود، بر یک رابطه تأثیر بگذارد یا مشخص شود که نشانه ‌ای از یک بیماری جدی اساسی است. (ED) می تواند دلایل فیزیکی، عصبی یا روانی داشته باشد و به طور کلی با تغییر سبک زندگی قبل از تجویز دارو درمان می شود.

اختلال ارگاسم در (اختلالات جنسی) چیست؟

بسیاری از زنان تنها از طریق رابطه جنسی ارگاسم را تجربه نمی کنند. اما اختلال ارگاسم یا اختلال ارگاسم زنان به مشکل یا ناتوانی عمومی یک زن در رسیدن به ارگاسم در طی تحریک جنسی اشاره دارد. زمانی تشخیص داده می‌ شود که این اختلال باعث ناراحتی بالینی قابل ‌توجه شود، به طور کلی زمانی که این تجربه می ‌تواند با عوامل خارجی مانند پریشانی شدید رابطه، خشونت شریک جنسی یا سایر عوامل استرس ‌زای مهم مرتبط باشد.

یک پزشک ممکن است از یک زن که مشکل رسیدن به ارگاسم دارد بپرسد که آیا این مسئله به خاطر تحریک کم جنسی است یا نه. به زنانی که این مشکل دارند، معمولاً پیشنهاد می‌ شود که مشاوره جنسی دریافت کنند. گاهی اوقات هورمون‌ درمانی هم پیشنهاد می‌ شود، اما این روش درمانی کمی جنجالی است و تأثیرات بلند مدت آن هنوز مشخص نیست.

اختلال درد جنسی چیست؟

تقریباً پانزده درصد از زنان در آمریکای شمالی معمولاً وقتی رابطه زناشویی دارند، به ویژه زمانی که نزدیکی انجام می ‌شود، درد را تجربه می‌ کنند. این مشکل را ممکن است با نام درد مربوط به ناحیه تناسلی و لگن یا مشکلات دردناک هنگام دخول بشناسند که می ‌تواند میل به رابطه جنسی را کم کند، روی روابط اثر منفی بگذارد و باعث شود که زنان احساس زنانگی کمتری کنند و به اعتماد به نفس ‌شان لطمه بزند.

برخی از زنان فقط هنگام داشتن رابطه واژنی درد دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است حتی هنگام استفاده از تامپون هم درد احساس کنند. این شرایط می ‌تواند همیشگی یا بعد از مدتی ایجاد شده باشد و درمان آن بسته به نوع و شدت درد فرق می‌ کند و درمان این مشکل، ممکن است شامل مشاوره جنسی، تمرینات ویژه برای راحتی در روابط باشد. برای زنانی که در یک رابطه طولانی مدت هستند، گاهی اوقات توصیه می ‌شود که هر دو طرف در مشاوره شرکت کنند.

اختلال میل جنسی چیست؟

اختلال میل جنسی یعنی زمانی که کسی برای مدت زیادی، هیچ علاقه ‌ای به داشتن روابط جنسی نشان نمی ‌دهد. هم مردان و هم زنان ممکن است کمتر به روابط جنسی علاقه نشان دهند، که می ‌تواند منجر به مشکلاتی در شروع یا پاسخگویی به فعالیت‌ ها و نزدیکی جنسی و همچنین کمبود فکر یا خیال‌ پردازی در مورد مسائل جنسی شود.

اختلال میل جنسی چیست؟

اختلال میل جنسی چیست؟

این مشکل فقط وقتی به عنوان یک اختلال شناخته می ‌شود که دست کم برای شش ماه ادامه داشته باشد و اگر واقعاً باعث آزار و نگرانی زیاد فرد شود. این وضعیت می‌ تواند مشکلی باشد که همیشه یا فقط در شرایط خاصی پیش می ‌آید و معمولاً اول با روش‌ های روان‌ درمانی درمان می ‌شود قبل از اینکه به فکر دارو باشیم. این حالت با فقدان علاقه به جنسیت که یک وضعیت پزشکی نیست متفاوت است.

پارافیلیا در اختلالات جنسی

برای برخی از افراد، برای اینکه در روابط جنسی هیجان ‌زده یا راضی شوند، لازم است خیال‌ پردازی ها یا اعمال جنسی خاصی انجام دهند که ممکن است توسط دیگران نادر یا زیاده ‌روی تلقی شود. وقتی این علایق و خیال ‌پردازی‌ ها، که پارافیلیا نامیده می ‌شوند، باعث ناراحتی خود فرد شود یا وقتی انجام آنها می ‌تواند، دیگران را آزار دهد یا ناراضی کند، به عنوان یک اختلال تلقی می ‌شوند.

پارافیلیا در اختلالات جنسی

پارافیلیا در اختلالات جنسی

پارافیلیا در اختلالات جنسی ممکن است تمرکز بر روی چیز های خاصی مانند کودکان، حیوانات، یا لباس‌ های زیر داشته باشد یا شامل رفتار های خاصی مثل ایجاد درد یا برملا کردن خود در جلوی دیگران باشد، اغلب پارافیلیاها خیلی مشخص و ثابت هستند و در مردان بیشتر دیده می ‌شوند تا در زنان.

نمایشگاه گرایی در اختلالات جنسی چیست؟

اختلال نمایش گرایانه در اختلالات جنسی، یعنی وقتی کسی علاقه، فکر های خیالی، یا عادت دارد که اندام جنسی‌ اش را به دیگران، مخصوصاً غریبه ‌ها، نشان دهد بدون اینکه آنها رضایت داده باشند. دسته ‌های مختلفی از این اختلال وجود دارد که شامل نشان دادن اندام جنسی به کودکان نوجوان، بزرگسالان، یا هر دو می ‌شود. گمان می ‌رود که نمایش گرایی تقریباً دو تا چهار درصد از مردان جامعه و تعداد نامعلومی اما کمتری از زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

اختلال فتیشیستی در اختلالات جنسی چیست؟

اختلال فتیشیسم در اختلالات جنسی زمانی اتفاق می ‌افتد که بسیار به اشیای بی‌ جان یا قسمت‌ های خاصی از بدن که معمولاً جنسی نیستند، مثل پاها، جذب شویم، به شکلی که موجب ناراحتی زیادی برای فرد شود یا در زندگی روزمره‌ اش اختلال ایجاد کند. خیلی از مردم چیز هایی در بدن را که جنسی به حساب نمی‌ آیند جذاب یا محرک می ‌بینند.

اختلال فتیشیستی در اختلالات جنسی چیست؟

اختلال فتیشیستی در اختلالات جنسی چیست؟

ولی وقتی کسی فتیش داشته باشد، ممکن است به نوعی باشد که با زندگی جنسی یا اجتماعی طبیعی تداخل پیدا کند و بدون آن شیء خاص نتوانند تحریک جنسی پیدا کنند. بسیاری از افراد ممکن است در زندگی جنسی ‌شان به نوعی فتیش را اختلالات جنسی تجربه کنند، اما وقتی این علاقه باعث ناراحتی شخص یا اختلال در زندگی کاری، اجتماعی یا سایر جنبه ‌های زندگی بشود، به عنوان اختلال فتیشیسم شناخته می ‌شود. گفته می ‌شود این اختلال بیشتر در مردان دیده می ‌شود.

اختلال (Voyeuristic) در اختلالات جنسی چیست؟

اختلال (Voyeuristic) یک نوع اختلال است، در آن شخص دوست دارد به صورت مخفیانه و بدون اطلاع، به دیگران، مخصوصا زمانی ‌كه  لباس ‌های ‌شان را تغییر می ‌دهند، برهنه هستند یا در حال ارتباط جنسی هستند نگاه كند، و این كار برای او هیجان جنسی ایجاد می ‌کند. شخصی كه دچار این اختلال است ممكن است از دوربین ‌ها، آینه ‌ها، یا وسایل ضبط استفاده كند تا افراد را رصد كند.

برای تشخیص دادن این اختلال، فرد باید برای دست كم شش ماه به طور مداوم این رفتار را داشته باشد. بعضی افراد هم ممکن است علاقه خاصی به دیدن افراد در حال اعمالی مانند دفع یا شنیدن مکالمات خصوصی داشته باشند.

اختلال (Voyeuristic) در اختلالات جنسی چیست؟

اختلال (Voyeuristic) در اختلالات جنسی چیست؟

این افراد معمولاً هنگام دیدن فرد مورد نظرشان ممکن است خود ارضایی كنند یا خیال پردازی جنسی داشته باشند، اما معمولاً در واقعیت دوست ندارند با آن شخص رابطه جنسی واقعی داشته باشند. مردان بیشتر از زنان این رفتار را دارند و انجام این كار روی بزرگسالان می ‌تواند یک اقدام غیرقانونی باشد.

اختلال فروتوریستی در اختلالات جنسی چیست؟

پارافیلیا که به نام فروتوریسم شناخته می ‌شود، به این معنی است که شخصی با دیگران، بدون اجازه‌ آنها، از طریق تماس یا مالش اندام جنسی خود به آنها، لذت جنسی بگیرد یا به اوج لذت جنسی (ارگاسم) برسد. کسانی که این کار را می ‌کنند معمولا به دنبال داشتن یک تجربه جنسی خصوصی در مکان ‌های عمومی هستند. این مشکل بیشتر در میان جوانان “”مذکر، حدود “15” تا “25” ساله، رایج است و در میان زنان بسیار نادر است.

اختلال ترنسوستیسم چیست؟

پوشیدن لباس ‌های جنس مخالف به خودی خود یک بیماری نیست، اما وقتی که این کار باعث هیجان جنسی زیاد و تکرار شونده شود، می ‌تواند به عنوان یک پارافیلیا به نام ترنسوستیسم شناخته شود. اگر اصرار بر پوشیدن لباس ‌های جنس مخالف بیش از حد باشد و در نتیجه باعث ناراحتی یا اختلالات جدی در زندگی عادی فرد شود، این حالت می ‌تواند به عنوان اختلال تلقی شود.

اختلال ترنسوستیسم چیست؟

اختلال ترنسوستیسم چیست؟

کسی که دچار اختلال ترانسوستیک است ممکن است به خاطر تمایلاتش احساس اضطراب، افسردگی، گناه یا شرم کند، به ویژه اگر پارتنر زندگی ‌شان این کار را تأیید نکند یا از عواقب بد اجتماعی یا کاری نگران باشند.

سادیسم و مازوخیسم در اختلالات جنسی

برای بعضی از مردم، داشتن زندگی جنسی خوب به معنی درگیر بودن در فعالیت ‌هایی مثل بندگی، کنترل کردن یا کنترل شدن یا کارهایی شبیه به این است، که معمولاً با نام ‌های (BDSM) شناخته می‌ شوند.

این کار ها باید با رضایت و انتخاب آزادانه بزرگسالان و در محیطی امن صورت بگیرند. اما گاهی اوقات، این نوع فعالیت ‌ها برای برخی تبدیل به یک وسواس می‌ شود و می‌ تواند به زندگی شخصی ‌شان آسیب بزند. در این حالت ‌ها، ممکن است شخص دارای اختلال مازوخیسم جنسی یا اختلال سادیسم جنسی باشد.

اختلال مازوخیسم جنسی چیست؟

افرادی که به اختلالی به نام مازوخیسم جنسی مبتلا هستند، لذت جنسی خود را از موقعیت ‌هایی مثل کتک خوردن، بسته شدن، تحقیر شدن یا رنج بردن به دست می ‌آورند یا تصور می ‌کنند که در این شرایط هستند و این افکار برایشان خوشایند است. خیلی از آدم ‌ها که مشکل سلامت روانی یا اجتماعی ندارند، از درگیری در این نوع رابطه ‌های جنسی لذت می ‌برند.

اما اگر این تمایلات باعث شوند که فرد دچار مشکلاتی مثل افکار مزاحم، اضطراب زیاد، احساس شرم یا گناه شود، ممکن است روان شناسشان بگوید که به این اختلال مبتلا هستند.

اختلال مازوخیسم جنسی چیست؟

اختلال مازوخیسم جنسی چیست؟

لطفا توجه کنید:خفگی اتواروتیک به عنوان یکی از واریانت ‌های خاص مازوخیسم جنسی شناخته می ‌شود و خطرناک است زیرا می ‌تواند منجر به مرگ غیر عمد شود، خصوصاً اگر فردی در زمان انجام این عمل تنها باشد. معمولاً این نوع رفتارهای مازوخیستیک جنسی در ابتدای دوران بزرگسالی مشخص می ‌شود و برای درمان یا مدیریت این وضعیت ممکن است از روش ‌های روان درمانی یا دارو و در برخی مواقع هر دو استفاده شود.

اختلال سادیسم جنسی چیست؟

اختلال سادیسم جنسی این طوری هست که کسی از اینکه به دیگری درد، تحقیر، ترساندن، یا آسیب‌ های جسمی یا روانی وارد کند، لذت جنسی می ‌برد. کار هایی مثل بستن کسی با طناب یا زنجیر، زندانی کردن، گاز گرفتن، زدن، یا شلاق زدن ممکن است جزو این رفتار ها باشند.

اما این بدان معنی نیست که هر کسی که به این کار ها علاقه دارد مبتلا به این بیماری باشد؛ اگر این رفتار ها قسمتی از یک رابطه موافقت شده هستند و کسی اذیت نشه یا مشکلی پیش نیاد، معمولاً اختلالی در کار نیست.

ولی اگر کسی بدون رضایت شریکش این کارها را انجام دهد، یا اگر این فکر ها یا رفتار ها باعث مشکلاتی در دوستی‌ ها، کار، یا به طور کلی در زندگی فرد بشود، احتمال داره که به این اختلال مبتلا باشد. همچنین بعضی از این کارهای سادیستی جرم هستند و می ‌توانند به صدمات جدی یا حتی مرگ شخص دیگری منجر شوند.

پدوفیلی در اختلالات جنسی

کشش جنسی به کودکان خردسال یک پارافیلیا  نگران‌ کننده و بالقوه خطرناک است، اما کسانی که با آن زندگی می ‌کنند به ندرت به دنبال کمک یا درمان می‌ گردند، در درجه اول به دلیل جنبه جنایی بسیاری از اعمال پدوفیلیک، و همچنین عدم تأیید گسترده عمومی و شرم شدیدی که ممکن است این وضعیت وجود داشته باشد. علت.

پدوفیلیا چیست؟

پدوفیلی در اختلالات جنسی زمانی هست که کسی به طور پیوسته و برای مدت زمان طولانی، احساس جذب جنسی نسبت به بچه ‌های کوچکتر از سیزده سال دارد که هنوز به سن بلوغ نرسیده ‌اند. این مشکل زمانی به عنوان یک اختلال شناخته می‌ شود که فرد برای دست کم شش ماه فکر های جنسی، تمایلات، یا رفتارهایی داشته باشد که به کودکان مربوط می ‌شود.

پدوفیلی در اختلالات جنسی

پدوفیلی در اختلالات جنسی

پدوفیلی معمولاً یک مشکل بلند مدت است و در مردان بیشتر دیده می ‌شود و می‌ تواند به سمت پسران یا دختران باشد. تخمین زده می‌ شود که حدود سه تا پنج درصد مردان ممکن است این مشکل را داشته باشند و این حالت در زنان کمتر رخ می‌ دهد. دلیل اصلی که چرا برخی افراد پدوفیل می ‌شوند مشخص نیست، اما برخی شواهد وجود دارد که نشان می ‌دهد می ‌تواند از خانواده به خانواده انتقال پیدا کند، خواه از طریق ژن‌ ها یا یادگیری رفتاری. همچنین، سابقه‌ ی داشتن تجربیات بد جنسی در دوران کودکی ممکن است یکی از دلایلی باشد که فرد پدوفیل می‌ شود، اگرچه این موضوع هنوز به طور قطعی اثبات نشده.

کلام آخر

با تشکر از شما که تا پایان مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. ما همیشه مشتاق شنیدن نظرات و بازخورد های شما هستیم. لطفاً اگر سوال یا نظری دارید، با ما در میان بگذارید. با آرزوی بهترین ها برای شما.