81 / 100

آیا به دنبال مقاله ای کامل و جامع در مورد تست تشخیص پانیک هستید؟ اختلال پانیک یا هراس، نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات ناگهانی و مکرر ترس و وحشت شدید مشخص می‌ شود. این حملات می‌ توانند بدون دلیل یا در پاسخ به موقعیت‌ های خاص رخ دهند. علائم پانیک می‌ تواند شامل تپش قلب، تنگی نفس، تعریق، لرزش، تهوع و سرگیجه باشد.

تست تشخیص پانیک چیست؟

اختلال پانیک یعنی شما گاهی اوقات بدون دلیل خاصی نگران و مضطرب می ‌شوید. این حالت نگرانی به اندازه‌ای شدید است که ممکن است شما فکر کنید دارید حمله قلبی می ‌کنید.

این حالت نگرانی می ‌تواند چند دقیقه یا حتی بیشتر از یک ساعت طول بکشد. در طول این زمان، شما ممکن است تنگی نفس، ضربان قلب سریع یا درد در قفسه سینه تجربه کنید. این حالت ‌ها معمولاً بدون اخطار رخ می ‌دهند و ممکن است برای شما ترسناک باشند.

گاهی اوقات، حملات پانیک در پاسخ به موقعیت ‌های استرس ‌زا مثل تصادفات رانندگی اتفاق می‌ افتد. گاهی دیگر، دلیل خاصی برای حمله پانیک وجود ندارد. حملات پانیک بسیار زیاد شایع هستند و حداقل (11) درصد از بزرگسالان هر ساله حداقل یک حمله پانیک تجربه می‌ کنند. بسیاری از مردم فقط یک یا دو بار در زندگی خود حمله پانیک دارند و بدون نیاز به درمان بهبود می ‌یابند.

اگر شما بار ها و بدون انتظار حمله پانیک داشته باشید و همیشه نگران این باشید که یک حمله پانیک دیگر بیاید، شاید شما به چیزی که اختلال پانیک نام دارد مبتلا شده باشید. اختلال پانیک خیلی شایع نیست و فقط حدود دو تا سه درصد از بزرگسالان را هر ساله تحت تاثیر قرار می ‌دهد. این اختلال در زنان دو برابر از مردان شایع‌ تر است.

تست تشخیص پانیک چیست؟

تست تشخیص پانیک چیست؟

اختلال پانیک خطرناک نیست، ولی می ‌تواند زندگی شما را سخت کند. اگر درمان نشود، ممکن است باعث بروز مشکلات جدی دیگر مثل افسردگی یا مصرف مواد مخدر شود. با انجام یک تست تشخیص پانیک ساده، می ‌توانید بفهمید آیا به این اختلال مبتلا هستید یا نه، و درمان مناسب را شروع کنید.

تست تشخیص پانیک برای چه کاری استفاده می شود؟

تست تشخیص پانیک برای فهمیدن این استفاده می ‌شود که آیا نشانه ‌هایی که شما دارید به خاطر اختلال هراس است یا به خاطر یک مشکل جسمی مثل حمله قلبی.

چرا به تست تشخیص پانیک نیاز دارم؟

اگر شما چند بار حمله پانیک داشته باشید و هیچ دلیل خاصی برای این حملات نداشته باشید و همیشه نگران این باشید که یک حمله پانیک دیگر بیاید، شاید به یک تست تشخیص پانیک برای بررسی اختلال پانیک نیاز داشته باشید. علائم حمله پانیک می ‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • قلب شما خیلی سریع می‌ زند
  • درد در قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • عرق کردن
  • سرگیجه
  • لرزیدن
  • حالت تهوع
  • ترس یا اضطراب شدید
  • ترس از اینکه کنترل را از دست بدهید
  • ترس از مرگ
چرا به تست تشخیص پانیک نیاز دارم؟

چرا به تست تشخیص پانیک نیاز دارم؟

در طول تست تشخیص پانیک چه اتفاقی می افتد؟

در طول تست تشخیص پانیک، یک متخصص روانشناس شما را معاینه می‌ کند و در مورد احساسات، خلق و خوی و رفتار های شما سوال می ‌کند. این روانشناس همچنین ممکن است برای شما آزمایش خون یا قلب تجویز کند تا بتواند مطمئن شود که علائم شما به خاطر حمله قلبی یا مشکل جسمی دیگر نیست.

برای آزمایش خون، یک متخصص بهداشتی با استفاده از یک سوزن کوچک از بازوی شما نمونه خون می ‌گیرد. وقتی سوزن وارد یا خارج می‌ شود، شما ممکن است کمی احساس سوزش کنید. این کار معمولا کمتر از پنج دقیقه طول می‌ کشد.

اگر شما توسط یک روانشناس معاینه می ‌شوید، او ممکن است سوالات بیشتری در مورد احساسات و رفتار های شما بپرسد. همچنین ممکن است از شما بخواهد که یک فرم سوالات در مورد موضوعات زیر را پر کنید.

  • آیا برای آماده شدن آزمایش اختلال پانیک باید کاری انجام دهم؟
  • برای آزمایش اختلال هراس نیازی به آمادگی خاصی ندارید.
  • آیا خطری برای آزمایش وجود دارد؟
  • هیچ خطری برای انجام معاینه فیزیکی یا پر کردن پرسشنامه وجود ندارد.

این آزمایشات به چه دردی می خورند؟

روانشناس شما ممکن است از یک کتاب مرجع به نام (DSM-5) استفاده کند تا بهتر بتواند مشکل شما را تشخیص دهد. این کتاب، که توسط انجمن روانپزشکی آمریکا منتشر شده، دستورالعمل ‌هایی برای تشخیص بیماری‌ های روانی دارد.

این آزمایشات به چه دردی می خورند؟

این آزمایشات به چه دردی می خورند؟

بر اساس کتاب (DSM-5)، برای تست تشخیص پانیک باید:

  • چندین بار حمله پانیک ناگهانی داشته باشید.
  • همیشه نگران این باشید که یک حمله پانیک دیگر بیاید .
  • از اینکه کنترل خود را از دست بدهید می ‌ترسید.
  • هیچ دلیل دیگری مثل مصرف مواد مخدر یا مشکلات جسمی برای حملات پانیک شما وجود نداشته باشد.

درمان اختلال هراس معمولاً شامل یک یا هر دو مورد زیر است:

درمان اختلال هراس معمولا شامل مشاوره با یک روانشناس و یا استفاده از دارو های ضد اضطراب یا ضد افسردگی است. اگر تشخیص داده شود که شما به اختلال هراس مبتلا هستید،

پزشک شما ممکن است شما را به یک روانشناس معرفی کند تا بتوانید درمان مناسب را شروع کنید. این متخصصان می ‌توانند انواع مختلفی از مشکلات روانی را درمان کنند.

درمان اختلال هراس معمولاً شامل یک یا هر دو مورد زیر است:

درمان اختلال هراس معمولاً شامل یک یا هر دو مورد زیر است:

معمولا سه نوع متخصص سلامت روان با شما کار می‌کنند:

  • روانپزشک: این پزشکان تخصص در درمان مشکلات روانی دارند و می ‌توانند دارو تجویز کنند.
  • روانشناس: این افراد در زمینه روانشناسی تحصیل کرده‌ اند و می‌ توانند مشکلات روانی را تشخیص دهند و درمان کنند. اما معمولا نمی ‌توانند دارو تجویز کنند.
  • مددکار اجتماعی بالینی: این افراد تحصیلات تخصصی در زمینه مددکاری اجتماعی دارند و می ‌توانند مشکلات روانی را تشخیص دهند و مشاوره بدهند. اما معمولا نمی ‌توانند دارو تجویز کنند.
  1. مشاور حرفه‌ ای با مجوز (L.P.C.): این افراد معمولا دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و می ‌توانند مشکلات روانی را تشخیص دهند و مشاوره بدهند. اما نمی ‌توانند دارو تجویز کنند.
  2. پرستاران ثبت‌ شده با تخصص پیشرفته (APRNs): این پرستاران تحصیلات تخصصی در زمینه پرستاری روانپزشکی دارند و می ‌توانند مشکلات روانی را تشخیص دهند و درمان کنند. برخی از آن ‌ها می ‌توانند دارو تجویز کنند.
  3. (C.S.W.s) و (L.P.C.s): این افراد ممکن است با نام‌ های دیگری مثل درمانگر، پزشک یا مشاور شناخته شوند.
  4. اگر نمی دانید کدام نوع ارائه دهنده سلامت روان را باید ببینید، با روانشناس خود صحبت کنید.
  5. این سایت مرجعی برای موضوعات مختلف سلامتی است، از جمله دارو های ضد افسردگی، اضطراب، افسردگی، اختلالات روانی، سلامت روان و اختلال هراس. همچنین شما می‌ توانید اطلاعاتی در مورد چگونگی درمان افسردگی، کنار آمدن با اضطراب، پیدا کنید.
  6. اما باید به یاد داشت که این اطلاعات نباید جایگزین مراقبت ‌های پزشکی حرفه ‌ای یا مشاوره باشد. اگر سوالی در مورد سلامت خود دارید، با یک روانشناس متخصص تماس بگیرید.
معمولا سه نوع متخصص سلامت روان با شما کار می‌کنند:

معمولا سه نوع متخصص سلامت روان با شما کار می‌کنند:

جمع بندی

اختلال پانیک یک وضعیت روانی است که در آن فرد حملات ناگهانی و مکرری از ترس و اضطراب شدید تجربه می ‌کند. این حملات می ‌توانند به مدت چند دقیقه تا بیش از یک ساعت ادامه یابند و علائم فیزیکی مانند تنگی نفس، ضربان قلب سریع و درد قفسه سینه را ایجاد کنند.

برخی از افراد ممکن است فکر کنند که دچار حمله قلبی شده ‌اند. حملات پانیک می ‌توانند به دلیل موقعیت‌ های استرس ‌زا یا ترسناک اتفاق بیفتند یا بدون هیچ دلیل روشنی رخ دهند. حداقل (11) درصد از بزرگسالان هر ساله حداقل یک حمله پانیک تجربه می‌ کنند.

اگر فرد حملات پانیک مکرر و غیر منتظره داشته باشد و دائماً در ترس از ابتلا به حمله پانیک باشد، ممکن است به اختلال پانیک مبتلا شده باشد. این اختلال تنها دو تا سه درصد از بزرگسالان را هر ساله تحت تاثیر قرار می ‌دهد و در زنان دو برابر بیشتر از مردان شایع است. درمان اختلال پانیک معمولاً شامل مشاوره روانشناسی و یا استفاده از دارو های ضد اضطراب یا ضد افسردگی است.

با تشکر از شما که تا پایان مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. ما همیشه مشتاق شنیدن نظرات و بازخورد های شما هستیم. لطفاً اگر سوال یا نظری دارید، با ما در میان بگذارید. با آرزوی بهترین ها برای شما.